Op deze pagina lees je alle veelgestelde vragen omtrent het programma terug. De algemene veelgestelde vragen kan je op deze pagina terugvinden!

Komt er een ticketsysteem?

Nee, er komt geen ticketsysteem. Je gaat per subkamp of deel subkamp een programma onderdeel doen. Alleen bij adventure trail zal er diverse soorten trails zijn. De verdeling hierin maken we later bekend.

Mag of moet je aan alle programma onderdelen meedoen?

Elke dag sta je als groep ingedeeld bij een bepaald programma onderdeel. Superleuk natuurlijk om ze allemaal te doen maar als jullie groep kiest om dat niet te doen is dat jullie keuze natuurlijk! Helaas kan je dan niet naar een ander programma onderdeel. Als groep zal je dan dus zelf moeten bepalen wat je gaat doen.

Bepaal je zelf met welk programma onderdeel je die dag meedoet?

Nee, je groep staat ingedeeld bij een bepaald programma onderdeel.

Is er ook nog vrije tijd?

Als je een soort van vrije tijd zou willen dan is er altijd de keuze om niet naar een bepaald programma onderdeel te gaan. Wij vinden het in ieder geval belangrijk dat er vol programma staat zodat je de beste NJ ooit krijgt.

Moet of mag de leiding bij elk programma onderdeel mee?

Bij sommige onderdelen in het programma zal er gevraagd worden of de leiding ook mee gaat en bij andere onderdelen weer niet.

Denk bijvoorbeeld aan de adventure trail, hier zal de leiding niet mee hoeven maar bijvoorbeeld waterworld is het wel fijn als er leiding bij is om een oogje in het zeil te houden. Waarschijnlijk zal er ook niet een geheel leidingsteam dan bij hoeven zijn.

Scout experience – wat is dat?

Hiervoor geeft de scout zich helemaal zelfstandig voor op en gaat hier ook op individuele basis naar toe. Het zijn 3 dagdelen waarin  de scouts een experience zal leren en of doen. Mochten er scouts zich niet opgeven voor een experience kunnen ze altijd nog op de Plaza terecht terwijl de andere scouts hun experience doen.