Jij hebt je ingeschreven voor de 'insiders' maillijst van de Nationale Jamboree 2020. We vinden het superleuk dat je geïnteresseerd bent in dit gave kamp! In dit mailtje vind je de vierde 'insiders' update met allerlei informatie over de Nationale Jamboree 2020.

Reacties op de Scout-In19
Ook de Nationale Jamboree was aanwezig op de infomarkt tijdens de Scout-In19! Daar hebben we met veel geïnteresseerde scouts gesproken, flyers uitgedeeld en vragen beantwoord. We hebben veel enthousiaste reacties gehad en ook veel scouts die er al erg veel zin in hebben. Erg fijn om te horen. Op een tweetal vragen die we kregen gaan we in deze nieuwsbrief graag nog wat verder op in:

Ik wil mijn groep wel inschrijven, maar ik weet nog niet precies met hoeveel scouts we komen. Wat moet ik doen?
Geen probleem! Alhoewel de inschrijving voor de Nationale Jamboree 2020 sluit op 31 oktober 2019, snappen wij dat het lastig kan zijn om dan al een definitief aantal deelnemers op te geven. Voor 31 oktober hoef je alleen een minimaal aantal deelnemers van je groep op te geven. Daarna kun je nog tot 1 mei 2020 deelnemers toevoegen aan je groep! Dus schrijf jouw groep gewoon in!

Hoe overtuig ik de ouders van mijn welpen, scouts of explorers om hun kinderen naar de Nationale Jamboree te laten gaan?
Het kan soms een flinke uitdaging zijn om ook de ouders van kinderen te enthousiasmeren voor het kamp. Zij betalen tenslotte meestal de deelnemersbijdrage. Daarom hebben we hieronder een aantal tips gezet:

• Download het digitaal promotiepakket van onze website. In het pakket vind je onder andere een (voorbeeld)brief naar ouders en een Powerpoint presentatie.
  • Organiseer een ouderuurtje om de ouders met de Powerpoint presentatie, verhalen van leiding over dit soort kampen, foto's, antwoorden op vragen en informatie te overtuigen.
  • Ga voor of na de opkomsten met de ouders in gesprek. Gebruik jouw eigen enthousiasme over het kamp om de ouders ook te enthousiasmeren.
  • Verwijs ouders naar onze website www.nationalejamboree.nl en laat ze zelf een kijkje nemen samen met hun kinderen.

"Waarom wij naar de Nationale Jamboree gaan"
Onze zomerkampen zijn top. We kijken er naar uit en de kinderen nog veel meer. Vakanties worden verplaatst en we redden bijna jaarlijks 100 procent deelnemers. Waarom gaan we dan in 2020 naar de Nationale Jamboree? Omdat we die gasten ook die ervaring gunnen. Naast de ervaring van zich vermaken met ons, een tof programma en de eigen groep. Kennis maken met andere groepen en culturen. Op pad gaan met andere scouts, Mensen ontmoeten en een kijkje nemen buiten de gebaande paden. Om in 2021 weer te genieten van ons eigen programma op een natuurkampeer- of Labelterrein ergens in de middle of nowhere. Wij hebben er zin in!

Programma
Onze toppers van het programmateam werken keihard aan het tot stand brengen van een top-programma voor de Nationale Jamboree. Op dit moment hebben we zeven programmathema's bekend. Deze kun je bekijken op de programmapagina van onze website!

Ook hebben we een voorlopig tijdsschema opgesteld. Aan de hand van dit schema kun jij alvast een idee krijgen hoe de 9 dagen kamp tijdens de Nationale Jamboree er globaal uit gaan zien:

Timetablev2

Scouts van over de grens
De Nationale Jamboree trekt ook veel aandacht van scouts uit andere landen. En niet alleen uit Europa! Uit onder andere het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken, Israel, Ghana, Ivoorkust is er interesse getoond. In augustus trok onze Facebook post richting buitenlandse scouts een publiek van bijna 200.000 scouts in heel Europa en nu rollen de eerste inschrijvingen binnen. De Nationale Jamboree is dus wel degelijk een internationaal kamp te noemen!

WhatsApp avonden
Heb je vragen waar je lekker vanaf de bank met ons over wil appen? Dat kan! Wij organiseren WhatsApp avonden op 7 en 21 oktober. Tijdens deze avonden kun je live met ons appen over de Nationale Jamboree! Houd onze Facebook pagina in de gaten voor de exacte tijden en ons WhatsApp-nummer.

Er staan regelmatig nieuwe vacatures op onze vacature-pagina. Wil jij ook als vrijwilliger betrokken zijn bij de Nationale Jamboree? Neem dan zeker eens een kijkje bij de vacatures.

Heb je nog een vraag?
Heb je een vraag over de Nationale Jamboree? Wij helpen je graag! Stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of stel je vraag via Facebook Messenger.

Dit was hem alweer voor de vierde 'insiders' update. Hopelijk tot snel!