Een beetje reuring geven aan de Nationale Jamboree is belangrijk. Zeker omdat we graag zoveel mogelijk scouts en leiding uit Nederland en buitenland bereiken. Daarom bedacht wij als organisatieteam een 1 april grap. Met succes! De meeste scouts waren slim genoeg om de grap te doorzien, maar het zorgde wel voor een mooi bereik op social media.

De grap bestond uit de aankondiging over de naam van de Nationale Jamboree. Deze zou voortaan 'Dutch Jamboree' zijn. Dit om het event een meer internationale uitstraling te geven. Er werd meteen ook een nep-website www.dutchjamboree.nl gebouwd om de grap kracht bij te zetten.

De grap zorgde voor een groot bereik op social media. Er werden bijna 10.000 mensen bereikt en de post werd honderden keren geliked. Zeer succesvol dus. Het organisatieteam beraadt zich daarom alweer op de grap voor volgend jaar.

1aprilgrapnieuws